祂活著


全人類的救主-為你做了一切。

這個月我們紀念耶穌基督的復活,我知道救主活著和我們活著一樣的明確,祂愛我們,自願為我們贖罪,我知道祂自太初以來就已經是我們的救主。就如這首歌中的歌詞一般。歌詞是中文與英文歌詞
令我驚奇
I stand all amazed at the love Jesus oftens me,
耶穌這樣愛我,使我感到大驚奇,
Confused at the grace that so fully he proffers me.
他給我這樣多恩惠,我更覺詫異;
I tremble to know that for me he was crucified.
我聽到祂遇難,我渾身顫慄不已,
That for me, a sinner, he suffered, he bled and died.
為我這罪人,祂受苦難流血而死。(接副歌)

I marvel that he would descend from his throne divine
我在奇怪祂居然離開天上寶座,
To rescue a soul so rebellious and proud as mine,
下降人間拯救渺小和無知的我;
That he should extend his great love unto such as I,
祂展開偉大愛心,拯救我遠離罪,
Sufficient to own, to redeem, and to justify.
成為神的兒女並且蒙得神救贖。(接副歌)

I think of his hands pierced and bleeding to pay the debt!
十字架上血肉是為清償我孽債;
Such mercy, such love, and devotion can I forget?
這樣偉大愛心犧牲,我豈能忘懷;
No, no, I will praise and adore at the mercy seat,
使我永遠接近主,使我永遠歌頌,
Until at the glorifield throne I kneel at his feet.
直到祂重歸寶座,我永遠虔誠跪拜。(接副歌)


Oh, it is wonderful that he should care for me,
(副歌)啊,這事太神奇,祂這樣照顧我,
Enough to die for me! Oh, it is wonderful, wonderful  to me!
不惜為我而死,啊,這事太神奇,真正太神奇!
準備一張可以給孩子圖顏色的著色紙,別忘了也讓孩子記得他們的救主,已經復活,祂離開十字架,有了完美的身體,有一天我們也會和祂一樣的復活。

資料出處:教會雜誌2007.4月利阿賀拿

留言

熱門文章